Mesajele scrise de pe internet sunt rigide in comunicare si transmit mult mai putin, spun cei care studiaza fenomenul comunicarii online. Dimensiunea video este cea care va castiga in viitor tot mai mult teren, in timp ce zilele e-mailului sunt de-acum numarate.
"Mi se pare ca ne-am cunoscut doar video", si-au spus Doug Webster, directorul de marketing al Cisco si colega sa responsabila de PR in Europa de Est. Segmentul video a castigat tot mai mult teren in ultima vreme in ce priveste comunicarea interna in companii, dupa reducerea bugetelor de deplasare si concentrarea pe cresterea productivitatii. Cheltuielile pe aplicatii sociale folosite de companii vor atinge 770 de milioane de dolari in 2011, in crestere cu 16% fata de anul precedent, potrivit datelor Gartner, la care se adauga cele de cateva ori mai mari pentru solutii de comunicare video. Aproape un miliard de euro s-au indreptat catre platforme precum Cisco Quad, Yammer, Jive, Traction Software, Socialtext, SocialCast, Salesforce.com Chatter sau WizeHive. Este totusi putin in comparatie cu banii care merg inspre softurile traditionale de comunicare, precum emailul, impartirea de documente si conferintele web prin Microsoft Outlook si LotusNotes de la IBM. O piata de zeci de ori mai mare, care inseamna circa cinci miliarde de dolari numai in SUA.
"Observam insa un interes in crestere al mediului de business pentru adoptarea solutiilor care incorporeaza voce, video si continut capabil sa reuneasca companii raspandite global, atat la calculatoarele de birou, cat si la dispozitivele mobile", spune Zeus Kerravala, cercetator in cadrul Yankee Group, citat de Cisco's Tehnology News Site. Cei de la Gartner prevad ca aplicatiile sociale vor deveni instrumentele principale de colaborare - ajungand poate chiar sa inlocuiasca emailul - pentru o cincime dintre companii in urmatorii trei ani. Beneficiile folosirii lor sunt dovedite cifric: dincolo de angajatii mai fericiti, relatiile intercolegiale imbunatatite si o mai buna colaborare, noile tehnologii au aratat reduceri de costuri - angajatii au trimis cu 38% mai putine e-mailuri, iar cele trimise aveau o marime cu aproape jumatate mai mica. In timp, economia pentru managerii de proiect inseamna 7,8 ore pe saptamana, adica aproape o zi lucratoare, si 5,4 ore pentru subalternii lor, timp pe care l-au putut investi ocupandu-se de alte proiecte. Chiar si cei mai sceptici si-au dat seama ca se conecteaza altfel cu ceilalti oameni, fata de e-mail sau telefon, iar cei mai multi au fost de acord ca metacomunicarea si gesturile ajuta ca rezultatul discutiei sa fie cel scontat.
In viziunea directorului Cisco, teleprezenta nu va inlocui vreodata contactul direct intre oameni, ci se vrea a fi o completare in favoarea unei mai bune comunicari: "Face parte din fiinta umana sa comunice direct si ma bucur chiar acum ca stam la aceeasi masa. Cat de real este totusi sa transmiti informatia prin video sau prin e-mail? E nevoie de semne speciale pentru a-ti intari spusele si a arata ca glumesti sau esti serios uneori". Asadar, un suport nu chiar atat de generos pentru comunicare. Interesant e ca Webster nu se opreste doar la utilitatea teleprezentei in corporatii, ci la orice experienta legata de retele - fie ca vorbim de viata personala sau de cea profesionala. "Cand ii spun noapte buna fiicei mele in timp ce conduc e mult mai eficient sa ii spun video", spune directorul Cisco.
businessmagazin
https://reflectiicotidiene.blogspot.com Fiecare dintre noi are aproximativ 60.000 de gânduri pe zi. Iar toate aceste gânduri ale noastre produc consecinţe, pentru că fiecare gând este de fapt o energie pe care o lansăm în Univers şi nu doar în direcţia dorită, ci în toate direcţiile. Energia emisă de gândurile noastre îşi caută apoi, în drumul ei, o altă energie cu care să vibreze la unison, după principiul „ceea ce se aseamănă se adună”.
Translate
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Sper sa putem comenta impreuna