Translate

joi, 6 octombrie 2011

Ce a determinat succesul lui Steve Jobs, de altfel un copil realmente sarac ?!!

”Michelangelo al erei digitale”, cum a fost supranumit Steve Jobs, s-a nascut la 24 februarie 1955. Parintii lui naturali, Joanne Simpson si sirianul Abdulfattah Jandali, abia absolvisera facultatea, erau necasatoriti si intentionau, inca dinainte de nasterea micutului, sa-l de-a spre adoptie. Aproape au batut palma cu o familie de avocati, dar care s-au razgandit in ultima clipa, intrucat isi doreau o fetita. ”Asa ca parintii mei (Paul si Clara Jobs – n.r.), care se aflau pe lista de asteptare, au primit un telefon in mijlocul noptii. «Sigur ca vrem sa il adoptam!», a fost raspunsul lor. Insa, initial, mama mea biologica a refuzat sa semneze actele de adoptie, pentru ca aflase ca nici viitorii mei parinti nu terminasera colegiul. Pana la urma, au convis-o, cand i-au promis ca eu voi merge la colegi”, dupa cum a povestit chiar Steve Jobs in 2005. Si-a respectat si iubit foarte mult parintii adoptivi, lucru care a contat atunci cand Steve a renuntat la facultate, dupa doar sase luni. ”Nu stiam ce vreau sa fac cu viata mea si nu stiam cum ma poate ajuta colegiul sa ma hotarasc”, a recunoscut co-fondatorul Apple. ”Si mai si cheltuiam toate economiile pe care parintii mei le facusera, de-a lungul vietii. Asa ca am renuntat, sperand ca totul va fi bine.

A fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat. Am inceput sa merg doar la orele care ma interesau. Nu aveam unde sa dorm, asa ca dormeam pe jos, in camerele prietenilor. Returnam sticlele de Cola ca sa am cu ce sa-mi cumpar de mancare si mergeam 11 kilometri pe jos, in fiecare duminica, ca sa iau o masa buna la templul budist Hare Krishna.” Dupa ce a renuntat la colegiu, infiinteaza, alaturi de Steve Wozniak si Ronald Wayne, compania Apple – actualmente un imperiu in valoare de 350 miliarde de dolari, dar care initial a functionat in garajul familiei Jobs.
Intr-un timp foarte scurt, au inceput sa se bucure de succes, pentru ca la opt ani de la aparitie Apple sa lanseze primul sau produs revolutionar: computerul Macintosh.

Ce putem sa concluzionam din aceasat poveste:
Steve Jobs a fost un copil iubitor, care a beneficiat de un fond de economisire realizat de parinti pentru el. El a apreciat foarte mult asta, si-a dat seama ca practic colegiul ii manca banii si ii inchidea perspectivele. Si-a rationalizat la maxim cheltuielile si cu ajutorul garajului familiei si cu banii care ii mai avea, a inceput o afacere, care l-a impins in lumea celor mai bogati oameni de pe planeta. Fara fondul economisit de famile, Steve nu ar fi existat astazi decat ca un personaj obisnuit lipsit de interes. Inca odata observ ca un fond economisit poate fi scanteia unui succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sper sa putem comenta impreuna

Stramosii

Stramosii