vineri, 7 octombrie 2011

Uneori e mai bine să…ai răbdare

Cel ce ştie să aştepte va reuşi întotdeauna – atâta vreme cât cunoaşte foarte bine pentru ce aşteaptă. Woodrow T. Wilson
În mediul actual, timpul este cea mai de preţ resursă pe care tot mai puţini profesionişti sunt dispuşi să o piardă. Indiferent de gravitatea situaţiilor cu care se confruntă sau numărul de angajaţi care se ocupă de rezolvarea acestora, soluţiile trebuie găsite fără dificultăţi si trebuie găsite ACUM.  Astfel că un nou venit într-o organizaţie, nu trebuie doar să cunoască situaţia actuală a organizaţiei, ci să fie capabil să “galopeze” în activitatea în care a intrat fără să se uite în urmă. Însă, ca să parafrazez un proverb românesc – oricât de inteligentă sau capabilă ar fi mama sau oricâte persoane ar fi implicate în proces -  un copil se naşte tot în 9 luni. Deci care este preţul grabei?
Unul din lucrurile care te pot ajuta să îţi foloseşti timpul în mod eficient este să îţi propui un obiectiv pe care să îl atingi într-un timp dat. Dar văd frecvent, la tot mai mulţi manageri cum îşi cântăresc timpul  în funcţie de acţiuni pe termen scurt: dacă au fost livrate rapoartele la timp, dacă a fost găsit un angajat pentru postul de vânzări, dacă au fost trimise comenzile pentru următoarea zi etc. Cu alte cuvinte, eficienţa utilizării timpului depinde de numărul activităţilor de rutină îndeplinite, cu cât faci mai multe în mai puţin timp, înseamnă că totul funcţionează corespunzător, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Deşi economisirea timpului prin concentrarea pe activităţile mici ne face eficienţi pe termen scurt, pe termen lung, acest principiu nu se aplică, iar experienţa Mihaelei mi-a demonstrat tocmai acest lucru.
Mihaela se pregătise încă din facultate pentru o carieră în jurnalism. Urmase nenumărate cursuri, training-uri şi publicase diferite materiale tocmai pentru a-şi urma această pasiune. Într-o zi, aflase de un post într-o prestigioasă companie din domeniu şi a intrat în procesul lor de recrutare. În cele din urmă, a primit postul. După două săptămâni însă, directorul companiei, care de altfel aprobase înscrierea ei în echipă, a chemat-o pentru a-i oferi un feedback despre activitatea ei. Îi comunicase că deşi este o tânără inteligentă şi competentă, rezultatele ei nu sunt la nivelul celor din echipă. Pe acest motiv, el i-a explicat că nu îşi poate pierde timpul să o înveţe cum să ţină pasul cu ceilalţi şi astfel, şi-a pierdut postul..
Trei luni mai târziu, Mihaela s-a angajat la o firmă parteneră a companiei care o refuzase şi a fost prima din echipa ei care şi-a atins target-ul în timp record. Astfel, la una din întâlnirile lunare cu partenerii, directorul care o angajase pe Mihaela i-a mulţumit personal celui care a refuzat-o, pentru că nu mai văzuse o tânără atât de hotărâtă care să şi înveţe cu atâta uşurinţă.
Dicţionarul explicativ român defineşte răbdarea ca fiind puterea de a aştepta în linişte desfăşurarea anumitor evenimente.  Ce văd frecvent este o grabă din ce în ce mai mare de a face, fără a acorda prea mult timp pentru a gândi ceea ce faci şi a avea răbdare ca lucrurile să se şi întâmple.
Activităţile de rutină şi lucrurile pe care trebuie să le obţinem pe moment au importanţa lor şi ar fi eficient dacă ar face parte dintr-un plan menit să atingă un obiectiv, altfel este doar o concentrare pe acţiune însă fără un rezultat.
Provocarea este să nu ne pierdem în această capcană a economisirii timpului, în care tot ce contează este să nu stai pe loc o secundă. Rezultatele vor apărea numai dacă ştim cum să ne alocam timp pentru gândi mai întâi, apoi  a acţiona şi apoi a avea răbdare (a crea spaţiu) pentru ca rezultatele să apară.
succescoaching

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sper sa putem comenta impreuna

Stramosii

Stramosii