joi, 20 noiembrie 2014

Rucola: 9 beneficii pentru sanatate, salate si viata amoroasa

Aroma puternica si iute a rucolei adauga o savoare minunata salatei, sanatatii si chiar vietii tale sexuale. Rucola mai este cunoscuta si sub alte denumiri, precum rocket, rocket de gradina, roquette, voinicica, rugula sau varza nemteasca. Numele stiintific este Eruca sativa.
“Rucola este un elixir ce da savoare vietii. “Dennis Lybeer

9 Beneficii pentru sanatate date de rucola

1. Un super aliment ce combate cancerul
Rucola face parte din familia de crucifere impreuna cu broccoli, conopida si varza. Aceste legume au un continut bogat in fibre si antioxidanti, si de asemenea, in glucozinolati, care conform studiilor, reduc riscul aparitiei cancerului la plamani, prostata, san si pancreas.
2. Bogata in clorofila
Clorofila ajuta la combaterea aflatoxinelor care pot ataca ADN-ul si ficatul. Pentru a beneficia de cat mai multa clorofila din rucola, cel mai bine este sa fie consumata cruda.
Verdeturile sunt tot timpul o alegere buna, dar rucola este una dintre cele mai bune!
3. Hidratare
Rucola are 90 % apa. De aceea este un aliment perfect si racoritor in timpul verii.
4. Sanatatea oaselor
Vitamina K este necesara pentru sanatatea oaselor; este necesara pentru absorbtia calciului in oase si dinti. Jumatate de cana de rucola contine 10.9 micrograme de vitamina K. Trei cani de rucola consumate zilnic vor furniza corpului 100 % din necesarul zilnic de vitamina K. Contine, de asemenea, de opt ori mai mult calciu decat salata iceberg (preferata de multe ori in restaurantele cu pretentii)
5. Reduce inflamatiile din corp
Contine indoli-3-carbinol si izotiocianate despre care s-a dovedit ca suprima producerea inflamatiilor in organism.
Prin reducerea inflamatiilor, rucola da energie si mobilitate.
6. Curata si detoxifica corpul
Continutul de fibre ajuta la curatarea colonului contribuind la imbunatatirea digestiei. Fitochimicalele, antioxidantii si mineralele esentiale prezente in rucola ajuta corpul sa se curete de toxine.
7. Protejeaza creierul odata cu inaintarea in varsta de declinul cognitivrucola
Rucola are cantitati mari din cele mai multe dintre B-uri, dar contine in special cantitati mari de folati. La adultii foarte activi cantitatile reduse de folati s-au dovedit a fi un risc pentru declinul cognitiv. Folatii sunt de asemenea extrem de importanti in sarcina.
8. Pierderea in greutate
Rucola poate fi utilizata cu succes in diete datorita aportului mare de nutrienti. Un beneficiu in plus este faptul ca 2 cani contin numai 80 de calorii, fiind alegerea perfecta pentru cei ce tin regim.
Pierdere in greutate PLUS afrodisiac dintr-o SALATA?
9. Afrodisiac
Rucola este folosita ca afrodisiac inca din secolul unu. Studiile au dovedit ca micromineralele si antioxidantii din legumele cu frunze verde-inchis sunt foarte bune pentru sanatatea sexuala. Acestea blocheaza substantele contaminante din mediu considerate ca ar avea un impact negativ asupra libido-ului.
Un studiu a descoperit ca extractul din frunze de rucola mareste nivelul testosteronului si activitatea spermatozoizilor la soareci. Rezultatele sugereaza ca fitochimicalele si/sau nutrientii din rucola au proprietati afrodisiace. (Publicat in martie 2013 in Revista Universitatii din Al-Nahrain)
“Voinicica trezeste dorinta sexuala in oamenii adormiti,” dintr-un poem, al lui Virgil, unul dintre cei mai mari poeti ai Romei.

Lucruri mai putin cunoscute despre rucola

Rucola era folosita ca afrodisiac puternic in timpul civilizatiei antice a Romei.
In antichitate erau facute potiuni speciale pentru iubire din rucola si alte ierburi precum levantica.
Din seminte de rucola presate se obtine uleiul Taramira, folosit la murat, gatit, si ca sos de salate in nordul Indiei.
Romanii consumau rucola pentru a le aduce noroc.

Sfaturi pentru consum si preparare

Aceasta salata este populara in special bucataria italieneasca. Consumata cruda, rucola poate furniza organismului mai multe izotiocianate sanatoase decat daca e consumata gatita. Totusi, daca este foarte putin gatita, organismul inca poate absorbi usor anumiti nutrienti pe care-i contine aceasta.
Rucola are un continut relativ scazut de oxalati spre deosebire de spanac, iarba–grasa, mustarul verde, telina, etc. Astfel, aceasta salata poate fi consumata fara probleme si in timpul sarcinii si alaptarii.
Sursa viataverdeviu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sper sa putem comenta impreuna

Stramosii

Stramosii