vineri, 15 aprilie 2011

Cuvantul directorului general al Generali Romania


Marie KOVAROVA, Responsabil pentru Operatiunile Grupului GENERALI in Romania si Director General, GENERALI Romania

GENERALI Romania se va pozitiona ca un furnizor de servicii de calitate, cu o gama extinsa de produse, care aduce valoare adaugata tuturor clientilor sai. Noua entitate va beneficia de o pozitie mai puternica in piata de asigurari (deocamdata fiind numarul 4 in topul asiguratorilor), cu o acoperire mai extinsa si servicii de inalta calitate pentru toti clientii sai. Obiectivele noastre pentru urmatorii ani sunt consolidarea pozitiei pe piata si mentinerea un business sanatos si profitabil.

XPRIMM: Cum au fost afectate asigurarile de contextul economic dificil? Despre ce consecinte vorbim si cand estimati o revenire a acestei piete?
Marie KOVAROVA: In mod evident, contextul economic dificil a afectat puternic piata asigurarilor din Romania, tinand cont ca acest domeniu depinde de o serie de alte sectoare (bancar, imobiliar, auto, constructii etc.), al caror declin s-a facut resimtit pe deplin. Starea economiei per ansamblu si industria asigurarilor se afla intr-o relatie de permanenta dependenta - o evolutie negativa sau pozitiva a mediului economic va influenta cu siguranta si piata de asigurari.
Pe de alta parte, scaderea nivelului de trai, cresterea somajului sau ingreunarea conditiilor de creditare, amplificate de neincrederea in revenirea economica, au afectat puternic segmentul de retail. Asigurarile deja contractate au fost percepute in mod gresit ca surse sigure de lichiditati, clientii rascumparand politele inainte de maturitate. In plus, decizia achizitionarii unei noi asigurari a fost amanata pe termen nedeterminat. In tarile mai dezvoltate ale Europei de Vest, cum ar fi de exemplu Franta, Germania sau Italia, am fost martorii unui fenomen total opus - piata de asigurari a crescut in perioada crizei, deoarece oamenii au constientizat siguranta oferita de o asigurare.
Revenind insa la nivel local, consecintele crizei din Romania s-au resimtit in cifrele raporate de asiguratori. Dupa cresteri anuale spectaculoase de doua cifre, piata romaneasca de asigurari a scazut cu circa 1% in 2009 si cu 5,7% in 2010.
Facand o analiza a ultimilor ani si luand in considerare datele economice actuale, precum si previziunile specialistilor financiari, putem aprecia o scadere de o cifra a business-ului de asigurari pentru anul in curs si o usoara crestere in perioada 2012-2015.
Cu toate acestea, pe termen lung, piata romaneasca de asigurari isi pastreaza potentialul de dezvoltare. Aceasta este si opinia analistilor financiari internationali, care considera ca Romania, alaturi de Polonia, este tara cu cel mai mare potential de dezvoltare pe termen mediu si lung. Iar daca luam in calcul rata actuala de penetrare a asigurarilor in Romania, putem trage concluzia clara ca exista loc de crestere. Desigur, aceasta realizare va fi posibila doar intr-un context economic stabil, favorabil dezvoltarii.

XPRIMM: Segmentul auto nu a mai fost "motorul de crestere" al pietei, dimpotriva chiar, scaderea pe CASCO fiind una dintre cele mai semnificative evolutii negative din 2010. Care credeti ca sunt tendintele din 2011 pe clasa auto?
M. K.: Scaderea ponderii segmentului auto reprezinta o masura esentiala in procesul de maturizare a pietei si este determinata de impulsionarea vanzarii celorlalte linii de asigurare. Desi asigurarile auto sunt in continuare dominante, am constatat in ultimul an eforturi din partea companiilor de asigurari de a isi echilibra portofoliul prin sustinerea si promovarea altor segmente de asigurare. Aceasta situatie este o consecinta directa a presiunii actionarilor pentru profitabilitate. In concluzie, companiile nu-si mai permit sa alerge doar dupa cota de piata, ignorand parametrii de profitabilitate.
Conform estimarilor noastre, piata auto va continua aceeasi tendinta descendenta, fiind strans corelata cu fenomenul de renuntare a clientilor la politele auto facultative. In concordanta cu opinia specialistilor, preconizam o scadere intre 5 si 10% a intregii linii de business auto, influentata in special de asigurarea CASCO.

XPRIMM: Cat de profitabil este segmentul auto pentru companiile GENERALI? Este rata daunei mai mare in aceasta perioada?
M. K.: Gratie masurilor luate de GENERALI Asigurari si ARDAF in ceea ce priveste asigurarile CASCO si RCA, rezultatele tehnice au fost imbunatatite considerabil in comparatie cu 2009.
Printre actiunile care au contribuit la imbunatatirea acestor parametri se numara subscrierea prudenta, adecvarea primei la riscul prezentat de fiecare Asigurat in parte si reducerea cheltuielilor de administrare ale ambelor companii.
Credem ca aceste masuri sunt sanatoase atat pentru companie, cat si pentru clienti, care vor beneficia in continuare de servicii de calitate. Sa nu uitam ca, de ani de zile, GENERALI este apreciata si premiata de institutiile specializate pentru Calitatea Serviciilor, drept pentru care eforturile noastre sunt in permanenta concentrate in aceasta directie.

XPRIMM: Cum contracarati efectele negative induse de evolutia auto, la nivel de companie? Care sunt principalele directii pe care le veti aborda in ceea ce priveste echilibrarea portofoliului?
M. K.: Obiectivul nostru principal este un business sanatos si profitabil, care nu poate fi atins fara o filozofie de subscriere prudenta si fara un portofoliu echilibrat de produse. In ultimii ani am luat o serie de masuri in vederea limitarii ponderii asigurarilor auto si a dezvoltarii altor linii de business. Am obtinut cresteri importante (chiar de trei cifre) pe segmentul non-auto: credite si garantii, asistenta turistica, raspundere civila profesionala, asigurari de locuinta si de incendiu pentru riscuri industriale.
Daca ne uitam la Top 10 companii de asigurare, realizat la finele anului 2010, GENERALI are cel mai echilibrat portofoliu, in sensul ca segmentul auto reprezinta doar 50% din portofoliu, in comparatie cu ceilalti asiguratori din top, unde segmentul auto detine o pondere cuprinsa intre 70% si chiar 96%.
Totodata, cautam ca, prin campaniile de marketing, sa selectam in cadrul portofoliului auto un nucleu de clienti responsabili, prudenti in trafic, pe care sa-i recompensam prin tarife preferentiale si servicii suplimentare.

XPRIMM: Referindu-ne la asigurarile de locuinte, acestea sunt privite drept oportunitatea anului 2011. Ce evolutie considerati ca va avea acest segment si care este strategia companiei in aceasta privinta?
M. K.: Din punctul nostru de vedere, segmentul asigurarilor de locuinta reprezinta un pilon cheie de crestere si pentru anul 2011 si vom depune eforturi importante pentru dezvoltarea lui. Populatia a inceput sa constientizeze importanta unui astfel de produs si sa se intereseze de oferte concrete. Noi vom incuraja cererea prin produse noi si campanii atractive, adaptate nevoilor clientilor.

XPRIMM: Care sunt principalele obiective si motivatii ale fuziunii dintre GENERALI Asigurari si ARDAF?
M. K.: Grupul GENERALI considera Romania o piata cheie, cu potential ridicat de dezvoltare in domeniul asigurarilor. In consecinta, decizia privind fuziunea a venit ca un pas firesc pentru actiunile viitoare ale grupului pe piata locala.
Tranzactia reprezinta o oportunitate unica de a valorifica, la cel mai inalt nivel posibil, excelenta proceselor si operatiunilor GENERALI si acoperirea retelei de distributie a ARDAF.
Nu in ultimul rand, noua entitate va beneficia de o pozitie mai buna si mai puternica pe piata, cu o acoperire mai larga la nivel national si un portofoliu extins de produse, oferindu-ne posibilitatea de a ne adresa unui numar mai mare de clienti. Atuurile pe care mizam sunt produsele si serviciile la cele mai inalte standarde de calitate.

XPRIMM: Care sunt principalele directii ale noii strategii multi-brand pe care o veti adopta? Cum va fi prezentat brandul GENERALI Romania in raport cu brandurile GENERALI Asigurari si ARDAF?
M. K.: GENERALI Romania este numele companiei (numele entitatii rezultate), iar brandurile comerciale sunt GENERALI Asigurari si ARDAF, fiecare cu o pozitionare clara in piata si care se adreseaza unor segmente diferite de clienti. Am ales sa functionam asa, pentru ca ambele branduri se bucura de o anumita recunoastere in randul clientilor si, in plus, astfel, vom avea o acoperire mai mare la nivel national. Vom fi mai aproape de nevoile clientilor si vom fi capabili sa le oferim servicii de calitate, rezultate din experienta comuna a celor doua companii.

XPRIMM: Care este strategia de dezvoltare pentru GENERALI in Romania de acum incolo?
M. K.: GENERALI Romania se va pozitiona ca un furnizor de servicii de calitate, cu o gama extinsa de produse, care aduce valoare adaugata tuturor clientilor sai.
Noua entitate va beneficia de o pozitie mai puternica in piata de asigurari (deocamdata fiind numarul 4 in topul asiguratorilor), cu o acoperire mai extinsa si servicii de inalta calitate pentru toti clientii sai. Obiectivele noastre pentru urmatorii ani sunt consolidarea pozitiei pe piata si mentinerea un business sanatos si profitabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sper sa putem comenta impreuna

Stramosii

Stramosii